Katrs auto vadītājs ir informēts par to, ka riepas jāmaina divas reizes gadā. Automašīnu vadītājus var iedalīt divās grupās. Daļa vadītāju maina automašīnas riepas katru sezonu, bet otra daļa izvēlas vissezonas riepas. Galvenie kritēriji, kas jāatceras par šiem riepu veidiem – ziemas riepām protektora dziļumam jābūt, kā minimums, 4 mm, vasaras riepām 1.6 mm, un šie kritēriji attiecas arī uz vissezonas riepām. Riepu tehniskajam stāvoklim jāseko līdzi regulāri. Uzticams riepu serviss aiztaupīs ļoti daudz galvassāpju, jo parūpēsies gan par diagnostiku, gan apkopi un servisu.
KRITĒRIJI, KURIEM JĀPIEVĒRŠ ĪPAŠA UZMANĪBA, PĒRKOT RIEPAS
Automašīnām iespējams uzstādīt trīs dažādu riepu veidus. Vissezonas riepas tiek lietotas braukšanai visu gadu, taču ir noteikta zemākā temperatūra, kad to izmantošana vairāk nav tik droša. Vasaras riepas tiek izmantotas gada siltākajos mēnešos, savukārt, ziemas riepas aukstajos. Jau kādu laiku ziemas mēneši mūspusē ir ar ievērojamu salu un sniegu, tādēļ ziemas riepu maiņu vislabāk pakārto laikapstākļiem aiz loga(vairāk skatīt te – sailun ice blazer arctic). Viens no iemesliem, kādēļ vasaras riepas nebūs lietojamas ziemā un otrādi, ir ne tikai to tehniskās, bet arī ķīmiskās īpašības, jo vasaras riepas pie zemas temperatūras nav ekspluatējamas. Riepu serviss palīdzēs izvēlēties piemērotas riepas ne tikai automašīnai, bet arī braukšanas paradumiem.
KĀ DISKU STĀVOKLIS IETEKMĒ BRAUKŠANU?
Riepu diski ir vēl viena automašīnas detaļa, kas prasa īpašu uzmanību. Lietie diski, kas ir izgatavoti no viegla metāla, ir vispieprasītākie. Daudzi nemaz nezinās to, cik ļoti liela loma ir automašīnas diskiem, jo no to stāvokļa un tieši ģeometrijas ir atkarīgi vairāki parametri, ieskaitot tādu svarīgu rādītāju kā stabilitāti uz ceļa braukšanas laikā un arī braukšanas dinamiku. Braucot pa nekvalitatīviem ceļa segumiem un grants ceļiem, disku bojājumi nav nekas jauns, tāpēc, ja ikdienā jāšķērso šādi ceļi, disku apkope un pat labošana būs nepieciešama diezgan regulāri.