Viens no vadošajiem uzņēmējdarbības veidiem Latvijā ir ar kokapstrādi un pārstrādi saistīti pakalpojumi. Piemēram, viens no populārākajiem koksnes veidiem ir apaļkoki, dēļ to plašā pielietojuma. Tie var būt ļoti dažādi un kvalitatīvi kokmateriāli ir viena no Latvijas vadošajām eksporta precēm un tiek novērtēti arī vietējā tirgū. Apaļkoka tirdzniecības uzņēmumi parasti iepērk materiālus visā Latvijā, nodrošinot arī visus citus papildus pakalpojumus, kas nepieciešami kokmateriāla pārvadāšanai un uzrādot visus nepieciešamos dokumentus(vairāk informācijas te – https://www.bonotimber.com/pakalpojumi/zagmaterialu-tirdznieciba). Apaļkoka cenas nosaka sortimenta veids, kokmateriāla atrašanās vieta un izmēri.
KĀ RODAS PAPĪRMALKA?
Papīrmalka ir kokmateriāla veids, no kura iegūst celulozi, kas tālāk tiek izmantota papīra ražošanā. Tas ir kokmateriāla veids, kura kvalitātes prasības ir noteiktas zemākas. Gan skujkoku, gan lapu koku papīrmalkai tiek izmantotas koksnes daļas, kas ir no galotnēm un citām koka daļām, kas nav derīgas finierklučiem vai zāģbaļķiem. Visbiežāk papīrmalkai tiek izmantotas priedes, bērzi, apses vai egles. Papīrmalkas garums parasti ir 3 metri, savukārt diametrs svārstās līdz pat 60 centimetriem. Līdzīgi kā apaļkoku, arī papīrmalkas iepirkuma procedūra ir līdzīga, galvenā atšķirība ir cenā. Atbildīgs kokrūpniecības uzņēmums rūpējas par kvalitāti visos darbības posmos, sākot ar mežsaimniecību un beidzot ar transportēšanu un apkārtējo sabiedrību.
KĀDUS PAKALPOJUMUS VĒL PIEDĀVĀ KOKRŪPNIECĪBAS KOMPĀNIJAS?
Kokrūpniecības uzņēmumu pārstāvniecības tiek iedalītas reģionālās filiālēs. Tas būtiski atvieglo gan pakalpojuma sniegšanu, gan saņemšanu visām iesaistītajām pusēm. Mūsdienās kokmateriālu apstrādes, pārstrādes un ražošanas uzņēmumi piedāvā plašu pakalpojumu klāstu, lai piesaistītu klientus, piemēram, enerģētiskās koksnes un šķeldas ražošanu, paneļu māju veidošanu, apaļkoku un papīrmalkas iepirkšanu un tamlīdzīgi. Modernas tehnoloģijas un inovatīva pieeja ir galvenā atslēga plašam klientu lokam ne tikai Latvijā, bet arī Eiropā. Ņemot vērā to, ka uzņēmuma izaugsme un attīstība ir atkarīga no mūsdienīgas pieejas biznesa virzīšanai, jebkurš uzņēmums vēlas ne tikai gūt panākumus, bet arī rūpēties par saviem klientiem, piedāvājot kvalitatīvus un ilgtspējīgus pakalpojumus arī šādā nozarē.